Продължете към съдържанието

ПРЕДСТАВИТЕЛИТЕ НА АБАИ DRONAMICS С ИНОВАТИВНО РЕШЕНИЕ ЗА КАРГО ПОЛЕТИТЕ

Безпилотни самолети с обсег до 2500 км , създадени от българската компания  Dronamics , започват да изпълняват от 2022 г. полети за германската логистична група Hellmann. В съобщение на „Ройтерс“ от Лондон ръководители на двете фирми казват, че по този начин ще опитат да изградят модел за заобикаляне на усложнените и твърде дълги вериги за доставки, съобщава Dnevnik.bg

Този проблем се изостри особено много през миналата година заради предизвиканите от пандемията намалени полети и задръстени от контейнери големи пристанища. От Hellmann Worldwide Logistics казват, че дроновете на Dronamics са „истинска промяна на правилата на играта“.

„Това не означава, че утре ще превозваме 80% от товарите си с дронове, но за превозите в континентална Европа това е важно допълнение“, казва за „Ройтерс“ Ян Клайнеластюс,COO за въздушните превози в Hellmann Worldwide Logistics. По думите му дроновете вършат добра работа за спешни доставки като резервни части за машини, ваксини, кръвна плазма и фармацевтични продукти.

Dronamics, която е и представител на Асоциацията на Българската Авиационна Индустрия (АБАИ) е основана от Свилен и Константин Рангелови и днес има международен екип, както и договори с 39 летища в 13 държави. Според Свилен Рангелов целта е от следващата година да използват 60 безпилотни самолета за няколко клиенти, сред които е и Hellmann .

„Самолетите ни са със стандартен двигател, вече са сертифицирани и регулаторите добре ги познават, така че намаляваме рисковете колкото може повече. Работим и по няколко въпроса като криптирането, за да бъдат защитени те от хакерски атаки и манипулиране на GPS данните“ , допълва той.

Става дума за модела, наречен от компанията „Черният лебед“ – „защото първоначално звучеше като нещо невъзможно, но ние упорствахме“. Той може да носи до 350 кг товар със скорост от 200 км/ч. За излитане и кацане им е достатъчна 400 м писта и засега дроновете ще летят само между летища, но според създателите им могат да кацат и на къси примитивни писти. Последното означава, че ще могат летят от точка до точка, като доставят товара още същия ден, което далеч невинаги е възможно по суша и над водни пространства при сегашната организация на логистиката.

Преди по-малко от седмица компанията съобщи, че е добавила към мрежата си 3 германски летища – Падерборн-Липщад, Рощок-Лааге и Веезе – благодарение на което ще могат да обслужват близо 13 милиона души в обсега на едночасов полет.