Продължете към съдържанието
Home » Недостигът на пилоти се очертава като следващото предизвикателство за авиокомпаниите

Недостигът на пилоти се очертава като следващото предизвикателство за авиокомпаниите

След като изпадна в криза поради пандемията, авиационната индустрия се сблъсква с още повече проблеми. Светът започва да излиза от най-голямата пандемията, само за да установи, че е изправен пред недостиг на пилоти, след като много хора бяха уволнени или решиха да се пенсионират, пише Bloomberg.

Правителствените политики като задължителни ваксинации за пилоти -стажанти и ограничения за пътуване също са причина за липсата на потенциални служители в сектора на авиацията, според главният изпълнителен директор на Alpha Aviation Group Бану Чоудри. Компанията управлява летателни училища в Обединените арабски емирства и най-големият учебен център в Югоизточна Азия, който се намира във Филипините. Те са обучили повече от 2500 пилоти за превозвачи като Philippine Airlines, AirAsia Group, Cebu Pacific и Air Arabia.

Съвременните самолети с тесен корпус на по-дълги разстояния като A321 XLR на Airbus SE, които трябва да бъдат доставени от 2023 г, ще изискват повече пилоти в сравнение с другите модели. Това ще усложни още повече недостига на пилоти, смята изпълнителният директор.

„Авиокомпаниите ще продължат да купуват, модернизират своите флоти и докато го правят, ще се нуждаят от пилоти“, каза той.

„Пазарът отново става интересен и започваме да виждаме тази възходяща тенденция. Започваме да виждаме авиокомпании да идват при нас и да казват – вижте това е моят график за доставка, може ли да ми предоставите готови пилоти след две години?”

Много авиокомпании се опитват с всички сили да наемат отново пилоти, кабинен екипаж и наземен персонал, но това не е прост процес и някои работни места остават незапълнени. Кариерите в индустрията вече не изглеждат толкова сигурни, колкото преди.

Според Бану Чоудри са необходими около 18-24 месеца, за да се обучи пилот, което означава, че превозвачите трябва да работят за подготовката им преди доставката на нови самолети като тези с тесен корпус, като A321 XLR, които могат да летят по-дълго. Авиокомпаниите обикновено поръчват самолети години по -рано предвид ограничения производствен капацитет на производителите на самолети.

Броят на назначените пилоти за самолет може да достигне до 18 за A321 XLR в сравнение с 10 или 12 за по-старите модели в същото семейство, каза Чоудри, който също оглавява базираната във Великобритания фирма за частни инвестиции C&C Alpha Group и беше ранен инвеститор в Air Deccan – пионер в нискотарифната превозна индустрия в Индия.

Boeing Co. изчислява, че светът ще се нуждае от повече от 600 000 нови пилоти през следващите 20 години, през които авиокомпаниите ще поемат 43 600 нови доставки на самолети. Търсенето на нови самолети ще се увеличи на пазарите, където превозвачите се стремят да заменят стария си флот, и в страни като Индия, където се намира IndiGo, най-големият клиент за най-продаваните самолети на Airbus с тесен корпус.

Ето защо Alpha Aviation създава нов център за обучение на полети в Индия. Първоначалната инвестиция е на стойност 15 милиона долара и има планове за разширяване и инвестиране до 100 милиона долара, каза Чоудри.